26.11.10

Back where we started (almost)

Efter manga om och men ar vi nu tillbaka i Arambol. Den ursprungliga planen var att aka fran Palolem till Agonda och sedan vidare till Benaulim. Vi insag dock vid frukosten att Agonda skulle vara for litet, att det inte skulle finnas sa varst mycket att sysselsatta sig med. (Man tanker alltid battre med mat i magen!) Sa vi skippade Agonda och begav oss ivag mot Benaulim med buss. Jag ska inte tala om indiens kollektivtrafik i detta inlagg, nojer mig med att namna att det ar valdigt billigt. Akte till Margao och bot bussen mot en taxi och akte de femton minutrarna till Benaulim. Val dar skulle vi borja hitta nagot sorts boende. Redan nar jag klev ut ur taxin hade jag en konstig kansla, nagot var inte ratt. Sjalva byn lag inte vid stranden, utan en bit in (vilket ar en stor nackdel). Allt kandes lite for lugnt. Efter nagra stapplande steg pa stranden insag vi att detta, detta var inte for oss. Enbart pensionarer! Vem rekommenderar detta? Som genom telepati utbrast vi samtidigt "Fan, fuck this. Vi aker till Arambol istallet!". Sagt och gjort, tre-fyra timmar senare, en rickshaw, tre bussar och en motorcykelliftning senare anlande vi hela (men inte sa rena) till Arambol och samma guesthouse som tidigare.

Har nu ett lite mindre rum (utan toa), och iallafall jag hade valdigt svart att sova inatt pa grund av varmen. Olidligt! Sedan hade jag en liten incident med min telefon, eller Simons gamla rattare sagt. Eftersom indiska hus ar sa smart byggda att eluttagen ar i axelhojd blir det alltid lite problematiskt nar man ska ladda telefonen. Jag lyckades lagga den pa en sorts liten hylla, men ett sms senare var den i golvet. Med sprucken skarm. I vanliga fall brukar en iPhone fungera anda, men inte for mig. Sa telefonen funkar, man kan bara inte gora nagot med den eftersom skarmen ar fuckad. Kan dock svara pa samtal och lyssna pa musik genom mitt headset, alltid nagot! Sa bli inte ledsna om jag inte svarar pa sms eller skickar, jag kan helt enkelt inte! Waste.

Alex har lyckats fa nagra konstiga utslag, som till en borjan misstolkades som bedbugs (jobbiga 30 minuter) men nu har utvecklats till nagon teori om allergisk reaktion. Vi extraknacker som medicinman, sa jag det? Har i Arambol ar allt som det var nar vi for. Spenderat hela dagen pa stranden, sjukt skont. Maste passa pa att hylla varat "stammisstalle" i Palolem, Cheeky Chapatti, en restaurang agd av en utomordentligt trevlig britt med ypperlig musiksmak. Alla som funderar pa att aka till Palolem, missa inte det! Forsokte lasa lite svenska nyheter, men blir sa forvirrad nar det bara ar massa nytt. Tydligen ska Niclas Wikstrom ha skrivit en bok? Som det star om overallt? Trevligt for honom!




 



Inga kommentarer: