29.11.10

An ordinary day

Tankte att jag skulle (i brist pa annat) lata er folja med pa en av vara (extra)ordinara dagar har i Arambol. En vanlig dag for Sofia, skulle vi kunna kalla det.

08.16


Vaknar, som vanligt tidigare an Alex som sussar sott.
Bestammer mig for att ga och forlanga hyran pa var fina
moped som vi fixade igar.

08.24


Moter en ko pa vagen som ater sitt morgonmal.
08.45


Ater frukos pa Lamuella, som alltid. Varldens basta och trevligaste.
Vi skulle nog kunna rakna oss som stamkunder. Dagen frukost blev 
foga forvanande aggrora, rostade bagels med banan och svart te.

09.36


Satter oss pa moppen (15 ar igen) och kor till Benaulim...

09.50




 ...som latt ar den finaste stranden hittils. Fin sand och fa indier. Perfekt.

10.30

Dar solar vi och mar allmant gott. Min lilla henna kom ocksa med pa en bild.
13.05


Dags for lunch, Alex blir utmattad av valmojligheterna.

14.30


Lyssnar pa musik pa Simons gamla iPhone (som jag lyckats spracka)

16.55


Tar en Strawberry Lassi pa Lamuella. Incredible.

18.00


Efter en dusch blir det lite lasning innan middag. (pensionarer)

18.30




Middag pa Loekis med Asinja, blev en raksoppa for mig.
Jam session eftersom det var torsdag.Varldens
i sarklass roligaste gubbe. Lovar. "Loove life"

21.10


Egentligen skulle val den har bilden forestalla en minisimon pa skype.
Men eftersom han var i Kopenhamn fick jag snallt sitta pa sidan av
och titta pa Alex nar hon skypeade med sina vanner. Kul.
Efter Skype begav vi oss hem och laste lite innan jag, som vanligt,
slocknade fore Alex. (23.35) Pensionarer var det.
That's it!


3 kommentarer:

Sanna sa...

Soft!!! Kul att se lite fler bilder på dig! Härlig bränna till julfesterna.

Jag skulle kunna berätta om min dag också men vill inte tråka ner din blogg. ;) Johannes har i alla fall fyllt 28 nu och det firades in i helgen med en stor fest i hans studio. Missade därför tyvärr kjells fest. Sen har mamma och pappa varit här och bott i min lägenhet bland annat, så den är sjuuukt städad nu. himla fint! kanske lite jul-ro kan infinna sig ändå.

Ikväll blir det en helt normal, skön vardagskväll: inget jobb, friskis & svettis + middag hos mig. Lasagne förmodligen.

Sköt om er!

Kram!

MoP sa...

Hej!
Kul att äntligen få lite Sofiabilder att pussa på! Undrar hur det ska gå med övergången från pensionärsliv till hårt studentliv? Men vi hoppas att ni samlar kraft för att orka. Snart är det jul, snart blir det kul för oss som längtar till dess att ni kommer hem!

Anonym sa...

Själv har jag varit ute med hunden på bajspromenad. Livets orättvisor manifesteras ånyo!!

Kul att höra att du är i Indien. Verkligen ett land ett land att längta till. Nyheten kom via din far, Stolta Tuppen nedan kallad. Jag har ingen aning om var Arambol ligger. Förmodar att Goa är ute numer, och att även Kerala blivit det, så jag räknar med att det ligger i Tamil Nadu? Det är dit jag helst skulle vilja om resan stod för dörren. Indien har alltid varit ett önskeresmål ihop med Brasilien och Söderhavet.
Du sköter väl dig lagom mycket så Stolte Tuppen inte får fjädrarna i oordning??

Jag har försökt locka ST med fru till Stockholm under jul/nyår. Han har två lådor vin att hämta så han kan vara intresserad. Hursomhelst är även döttrar med pojkvänner inviterade - du kan väl lobba litet för projektet? Såg förstås i Sannas kommentar att de just varit i trakten, så kanske vinlådorna redan är hämtade.

Ha det bra!


/Thomas