21.11.10

Palolem

Ar nu i Palolem, och har varit har sen i fredags. Har blivit lite sadar med internettid, men varfor spendera hela semestern pa internet? Det kan man gora hemma! (Har forsokt, men kranglat lite) Resan hit fran Arambol var inte alltfor farlig. Akte general class tag (en upplevelse, placerade oss uppe pa en baggagehylla) och delade sedan taxi med ett tjeckiskt par till Palolem. Det ar verkligen fint har. Stranden alltsa. Stamningen ar inte riktigt lika bra som i Arambol, men vi har ju vara english friends att hanga med. Myggen ar fler har, men konstigt nog verkar jag vara den enda som ar immun mot dem. Har typ fatt tva myggbett, som knappt syns och inte kliar ett dugg. Konstigt. Indiska mygg ar inte som svenska mygg. 

Har egentligen inte gjort sa mycket forutom att svettas pa stranden och badat. Atit har vi ocksa gjort (dyrt, eftersom vi tydligen ar de enda som har en budget att halla!). Idag var jag ute och paddlade kajak i solnedgangen, verkligen vart de 100 INR jag spenderade pa den 1,5 timmen. Alltsa ca 14,8 SEK.  Onskar att jag hade haft kameran med mig, men det hade nog inte varit sa valdigt lyckat. Palolem fran havet ar verkligen en fin syn, lite som paradiset pa jorden (klyschigt). Har knappt tagit nagra bilder i helgen, det blir lite sa nar man inte gor sa mycket speciellt. Ska dock ta mig en runda med kameran i hogsta hugg imorgon, ska forsoka lagga upp lite ocksa sa ni far se hur det ser ut har. (Eller sa kan ni googla det, som normala manniskor) Vi vet inte riktigt hur vi ska fortsatta efter Palolem, men funderar pa att aka upp en liten bit till Agonda och sen kanske avsluta i Benaulim (for min del alltsa). Sounds like a plan! Imorgon hade vi nog planerat att aka och kika pa lite apor eller liknande i nagon nationalpark, komma bort fran sanden och solbadande vasterlanningar ett tag.

Kul att du har utokat min lasarskara med 20 procent Farbror Kjell, hur gar vasaloppstraningen? Har ater jag banangrot till frukost varje morgon, det godkanns val? Kallt verkar ni ha ocksa, tur att man slipper det ett tag till. Vi har det bra i alla fall, jag och Alex. You're the best travelling mate ever! (Ha ha) Sa mina sex lasare: hall ut for lite fler bilder ett tag till!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Dotter

försökte kommentera ditt förra inlägg och dina vackra bilder men jag är väl för oteknisk och gjorde något fel. Här hemma är det i alla fall riktig vinter, kallt som attan så lite avundsjuk blir man.

Din far

Unknown sa...

Hallå Sofia!

Banangröt verkar vara en lite väl kraftig frukost i förhållande till graden av din aktivitiet. Däremot låter det som en intressant variant av gröt. Min träning går riktigt bra även om det är knepigare att åka rullskidor nu. Genomförde en skön och mycket lugn springtur på knappt två timmar i delvis obanad terräng i morse. Då kändes det bra att ha laddat med en rejäl portion havregrynsgröt. Jag pratade just med din far som hoppades få kontakt med dig via Skype. Sköt om dig och ha det så bra! Kram "Farbror" Kjell

Mamma sa...

Hej gumman!
Roligt att ta del av era reseupplevelser. Vi väntar med spänning på lite fler bilder. Kossan Rosa var söt, en bild på Sofia i sarong skulle sitta fint :-)
Jag är i Umeå på kurs. Det är kallt som attan så passa på att njuta av värmen medan ni kan. Här hemma börjar adventsstjärnorna att komma fram och det är faktistkt ganska mysigt det också! Puss, puss!